Saç Dökülmesi Tedavi Yöntemleri

Erkeklerde saç dökülmesi sorunu %95 oranında görülmektedir. En önemli nedeni kalıtsal geçiştir. Stresli yaşam, çok ani ve ağır psikolojik travmalar da saç dökülmesinin diğer nedenleri arasındadır. Erkeklerde saç dökülmesi genellikle ileri yaşlarda görülmekle birlikte 20 yaşından itibaren başlayabilir. Özellikle genç yaşlarda saç dökülmesi hem estetik hem de psikolojik sorunlara neden olur. Erkek tipi saç dökülmesi ensede veya alında başlar. Başın yan ve arkasındaki saçlar kalır. Günümüzde birçok farklı yöntemle saç dökülmesi süreci yavaşlatılmaktadır. Farklı yöntemlerde yan ve ense bölgesinde kalan saçlar kullanılarak saç ekimi yapılarak kellik sorunu giderilmektedir.

Erkek Tipi Saç Dökülmesinde Prp Uygulaması

Saç dökülmesi tedavisi yöntemlerinden biri de prp işlemidir. Saç dökülmesi ciddi bir şekilde kendini göstermeye başladığında yapılan bir uygulamadır. Hastanın saçlı bölgesinde cilt dokusunun gençleşmesi saç dökülmesini engeller. Hastanın kendi kanı kullanılarak oluşturulan plazma cilt dokusuna enjekte edilerek cilt gençleştirilir ve dokunun kendini yenileme yeteneği artırılır. Kesi olmadığı için iz kalmaz; seanslardan sonra hasta normal hayatına dönebilir. Plazma hastanın kendi kanından üretildiği için alerji yapmayan, hızlı, pratik ve başarılı sonuçlara yönelik bir uygulamadır.

Prp saç tedavisinin en önemli noktası uygulamanın uzmanlar tarafından yapılmasıdır. PRP öncesi hastadan alınan kan steril koşullarda tüplere alınır ve santrifüje yerleştirilir. Kan, onu oluşturan bileşenlerden ayrışır. 5-10 dakika süren bu işlemden sonra plazmanın trombosit ve büyüme faktöründen zengin olan kısmı elde edilir. Plazma özel iğneler ile cilt altına enjekte edilerek PRP uygulaması tamamlanır.

Saç Dökülmesinde Saç Mezoterapisi

Prp yöntemine benzer bir uygulamadır. Prp’de plazma uygulaması yapılırken mezoterapide saç derisinin altına vitamin, mineral,  ve organik silikadan oluşan bir karışım enjekte edilir. Böylece saç kökleri beslenir ve kalitesi artar.

Saç mezoterapisi saç dökülmesi sorunu yaşayan kişilerde, ailesinde ciddi saç kayıpları olan kişilerde, hamilelik döneminde ciddi saç kaybı olan kadınlarda, saç ekimi sonrasında var olan saçlarını korumak isteyen kişilerde, strese bağlı olarak ani saç kayıpları yaşamış olan kişilerde, kuaförde yapılan saç boyama işlemlerinde saçlarında yanıklar olan kişilerde ve daha birçok insanda kolaylıkla uygulanabilmektedir.

Tüm bunların yanı sıra saçlarında kırıklar oluşan, saçları cansız ve mat bir hal alan, kemoterapi sonrası yeniden saç oluşumunu hızlandırmak isteyen ve saçları erken uzamayan kişilerde de bu işlem uygulanabilmektedir.