akapunktur

Akupunktur Tedavisi

akapunktur

Deri, doku ve organlardaki patolojiyi (ağrıyı, fonksiyon bozukluğunu) ortadan kaldırmak amacıyla, deri üzerinden belirli noktalara çok ince altın, çelik veya gümüş iğneler batırılması ile uygulanır.2500 yıl öncesine kadar uzanan akupunktur tedavisinin merkezi Çin’dir. Geleneksel Çin Tıbbına (GÇT) göre akupunktur felsefesinin akupunktur noktaları, bu noktaların üzerinde olduğu varsayılan meridyenler ve bu yollarda dolaşan enerji (çi) vardır. Bu enerji yin ve yang olmak üzere 2’ye ayrılır. Vücudumuzda 12 enerji meridyeni ve üzerlerinde toplam 365 nokta akupunktur noktası bulunur. Yin ve yang enerjisinin denge bozuklukları sonucu hastalıklar ortaya çıkar. İşte akupunktur meridyenlerinde dolaştığı varsayılan bu iki enerjinin özel ve tek kullanımlık iğneler ile uyarılarak denge halinde olması hedeflenir. Sağlık için bedenin regülasyonu şarttır. Akupunktur tedavisinin temel prensibi enerji dengesini düzenlemek ve korumaktır.

Deri, doku ve organlardaki patolojiyi (ağrıyı, fonksiyon bozukluğunu) ortadan kaldırma amacıyla, deri üzerinden belirli noktalara çok ince altın, çelik veya gümüş iğneler sokularak yapılan tedavi şeklidir.

Analjezik (ağrı kesici) Etkisi: Ağrı eşiği yükseltilir. Doku ve organların daha sağlıklı beslenmesini ve kanlanmasını sağlar. Bu etkiler endorfin salgılanarak elde edilir.

Sedasyon (sakinleştirici) Etkisi: Beyinde serotonin, endorfin gibi hormon ve maddeler ortaya çıkarması, bu maddelerin salgılanması ile elde edilir.

Homeostatik Etki: Sempatik ve parasempatik sistemi dengeleyerek, böbreklerin daha iyi çalışmasını, kalp ve solunum fonksiyonlarının düzelmesini, ter salgısını ve batın organların daha sağlıklı çalışmasını sağlar. Vücudumuzda da bulunan pek çok mineral ve iyon dengesini ayarlar, bağışıklık sistemini güçlendirir, motor fonksiyonlarında iyileşme sağlar.

Kliniğimizde akupunktur tedavi yöntemi olarak kulak akupunkturunu, nöralterapiye ek olarak kullanıyoruz. Akupunktur noktalarının, kasların üzerini saran ve tüm bedeni çevreleyen fasyalar üzerindeki birer nokta olduğunu, bu noktalardan da arter-ven-sinir-lenf damarı çıktığını bugün artık biliyoruz. Nöralterapi de bu anatomik oluşumlara uygulanarak bedenin sinir sistemi üzerinden regülasyonunu sağlayan ana tedavi yöntemi olarak kliniğimizde uygulanmaktadır.

akapunktur 2AKUPUNKTURUN DİĞER KULLANIM ALANLARINI ŞÖYLE SIRALAYABİLİRİZ:

• Migren ve gerilim tipi baş ağrıları
  • Cilt hastalıkları
  • Depresyon